Passa al contingut principal

EE'22 - Arts escèniques en educació: relació i oportunitats

 


Descripció


L'aprenentatge és fruit de la interrelació entre les aptituds, els interessos i el món que ens envolta. La persona que aprèn construeix les seves pròpies estructures mentals en funció de les seves necessitats, motivacions i vivències. En la línia de Maturana aprendre implica transformar-se en coherència amb l'emoció. Resulta un procés d'interaccions recurrents entre la persona i el seu entorn.

El teatre en l’àmbit educatiu és un treball d'exploració de la realitat on l'alumnat pot experimentar vivències i rols que no havia pensat ni sentit mai abans. A més, després d'experimentar pràctiques educatives relacionades amb el teatre,


l'alumnat mostra una major cohesió. Si es tracta de preparar una peça teatral, per exemple, els valors que afloren beneficien a tot el col·lectiu i faciliten la relació entre docents i alumnat, entre l'alumnat mateix, i entre les famílies implicades i el centre. El treball en equip de l'alumnat pot ser motivador i estimulant si es crea una situació idònia per a la interacció social.


En aquesta línia el teatre en l'Educació pot manifestar-se com una eina educativa per a la formació i el desenvolupament personal i social de la comunitat.


Objectius

Amb aquesta formació es pretenen d'una banda uns objectius generals per a tota la comunitat i, per una altra, uns objectius específics:

objectius generals:

1. Desenvolupar una actitud cap a l'art com una forma d'expressió (llenguatge) i no solament com la creació d'un producte.

2. Familiaritzar-se amb l'expressió lliure i la creació teatral com a estratègia disponible per al treball de totes les competències.

objectius específics:

• Estimular en la teoria i en la pràctica una disposició creativa per a sentipensar l'educació.

• Buscar, inventar, dialogar i crear a partir de l’assimilació real del binomi teatre i educació.

• Conèixer els beneficis d’una pràctica educativa creativa per a
potenciar un aprenentatge significatiu, integrat i holístic.


Continguts

Aquests continguts s’estructuraran en els temes següents.
1. Didàctica líquida amb les arts.
2. Beneficis pel professorat.
3. Beneficis per l’alumnat adult.
4. Beneficis didàctics.
5. Entrenament teatral per al professorat i petita performance.

La metodologia de treball serà activa i s’anirà imbricant la teoria en la pràctica. El protagonista en el procés d'ensenyament-aprenentatge és la persona participant.
En les parts més teòriques es treballarà amb un dossier ad hoc i en els moments de pràctica es demanarà una participació activa (presencial o virtual).



Formador/a    Montse Gonzàlez Parera



Organització    Associació SAÓ Formació i Educació Permanent



E-mail    saoeducacio@gmail.com

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Cursos EE'22

   Cursos EE'22:   Cursos Virtuals Com llegir els esdeveniments socials i econòmics Creació de material didàctic amb aplicacions educatives  ( TIC) Didàctica de la llengua anglesa per a joves i adul ts Drogues: una caixa d'eines per prevenir i reparar L'aprenentatge de la lectura i l'escriptura dels joves i els adults Unitats didàctiques en entorns amb mobilitat de l'alumnat Aprenentatge de llengües: la narrativa com a estratègia per l'elaboració d'activitats transversals Coeducació: eines per una educació emocional i feminista Viu la literatura a través de projectes Cursos amb presencialitat Estabilitat emocional desprès de la COVID Arts escèniques en educació: relació i oportunitats Eines de fabricació digital a l'aula La cocreació com a recurs per potenciar la creativitat i el treball en equip a l'aula Discursos d'odi a l'aula: Context i eines pedagògiques